"Přestanete-li se trápit nad věcmi, které nemůžete změnit, otevřete si cestu ke štěstí."
Cesta k sobě
Mgr. Marcela Prvá
Jako psycholožka působím od roku 2001. Většinu pracovní kariéry jsem strávila ve školství na pozici školní psycholožky.
Začínala jsem v Pedagogicko psychologické poradně v Kroměříži. Od roku 2022 působím i jako privátní psycholog.
Pracuji s dětmi, dospívajícími i s dospělými.
Snažím se vést klienty k pojmenování a porozumění svých potřeb a hledáme cesty k jejich naplnění, nastartování osobního růstu a uplatnění vlastního potenciálu. Cílem je získat širší náhled na situaci, z vlastní perspektivy i z perspektivy druhých a rozšířit své zdroje podpory.
Ve školní praxi jsem pomáhala žákům a studentům překonávat překážky v učení, účelně směřovat a trénovat pozornost, respektovat a hlídat si hranice ve vztahu k sobě (svým potřebám) i hranice ve vztazích k druhým, rozvíjet emočně sociální dovednosti (empatie, zvládání vzteku, řešení konfliktů) atd. Často se dotkneme témat osobních a rodinných. Protože pokud máme v sobě něco nevyřešeného, potlačeného, ubírá nám to na osobní síle a pozornosti. Včetně pozornosti na učení a práci.
Postupně se péče o mládež přesunula spíše k tématům zvládání stresu, překonání úzkosti, hledání motivace a smyslu života. Zabýváme se zvyšováním psychické odolnosti (resilience).
Stěžejní metodou je pozorování a rozhovor.
Mám blízko k celostnímu přístupu člověka ke zdraví. Nepochybuji o tom, že fyzické zdraví je odrazem psychické (ne)rovnováhy.
Zdroje energie a inspirace čerpám v přírodě, sportu, práci na zahradě, při vzdělávání se, i ve společnosti blízkých.
Jsem členkou České asociace pro psychoterapii. (ČAP)
Poskytuji poradenství a psychoterapii pro děti, mládež i dospělé v oblasti:
- Osobního rozvoje
- Zvyšování psychické odolnosti
- Překonání strachu a úzkosti
- Krizové intervence
- Školní problematiky
Vzdělání:
- Psychologie, Fakulta sociálních studií, MU Brno (2003)
- Psychoterapeutický výcvik v rodinné a systemické terapii, včetně výcvikové supervize (2014)
- Kurzy a semináře z oblasti individuální i skupinové krizové intervence, traumatu, osobního rozvoje výukových potíží, rozvoje pozornosti atd.